Asya elektrikli araç pazarı, gelişen ekonomiler, kalabalık nüfus ve devletlerin kapsamlı teşvikleriyle Çin'in öncülüğünde hızla büyümeye devam ediyor. Asyalı şirketler de küresel otomotiv piyasasındaki dönüşüme öncülük ediyor.
Türkiye’de elektrikli araçlara olan talep yılın ilk 9 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 862,8 artarak 39 bin 51 adete ulaştı. Artan elektrikli araç talebine paralel olarak şarj altyapısı da hızlı bir şekilde yaygınlaştı.
Araç piyasasında alınan önlemler neticesinde al-satçılar piyasadan çekildi. Hal böyle olunca galericiler de son dönemde araç satmak için farklı yollara başvuruyor. İşte detaylar...
Türkiye'yi Avrupa ile arasında köprü olarak gören Çin otomotiv markaları, Türkiye operasyonlarını artırmaya devam ederken pazara sundukları elektrikli modellerle de rekabete ortak oluyor.
Birçok markayı bünyesinde barından otomobil devi Çin, Türkiye'yi yakın takibe aldı. Avrupa'ya açılmak için Türkiye'nin jeopolitik konumunu kullanan otomobil devi Çin ayrıca Türkiye operasyonlarını artırmaya devam ediyor.
GM'nin otonom araç birimi Cruise ve ABD otomotiv düzenleme kurumu, otonom bir taksinin bir yayaya çarpmasının ardından Cruise'un ABD genelindeki 950 otonom aracı geri çağıracağını ve geri çağrılan araç sayısının artabileceğini açıkladı.
ABD'nin önde gelen otomobil üreticileri, elektrikli araçlara büyük yatırımlar yapmaya başladı. Ancak son aylarda araç satışlarında görülen zayıf talep kafa karışıklığı yarattı.
Yedieminlerde saklanan hacizli araçların ihaleyle satışının başlayacağının duyurulmasıyla birlikte araç almayı düşünenler detayları araştırmaya başladı.